26 Mayıs 2012 Cumartesi

Nihayet Gerçekleşen Zidaya.com Alışveriş Deneyimim

Merhaba,

Günlerdir, sabırsızlık içinde tanıtımını sevinçle yaptığım yeni alışveriş sitesi zidaya.com alışverişimi tamamlayabilmeyi ve görüşlerimi sizinle paylaşmayı bekliyorum. Bu kadar gecikmesinin sebeplerini aşağıda madde madde sizlerle açıklıkla paylaşmak istiyorum. Tanıtımını yaptığım ürün/hizmetlerden memnun kaldığımda belirttiğim gibi, sorun yaşadıklarımı da paylaşmalıyım diye düşünüyorum.


  • Blogger olmam sebebiyle tarafıma tanımlanan hediye çekini kullanmak için can atıyordum.
  • Hemen bir kaç ürün belirledim ve sepetimi doldurdum ancak siparişimi tamamlamak mümkün olmadı.
  • Kredi kartı kullanmadığım için, bu tür sitelerden alışveriş yapamıyordum. Ve Zidaya'nın banka kartı ile alışveriş imkanı tanıması, şahsım adına en çok ilgimi cezbeden, onu diğerlerinden farklı kılan yanı olmuştu benim için.
  • İnternet alışverişlerine açık hale getirdiğim, son kullanma tarihi dolmamış, hesabında para bulunan banka kartımdan ödemeyi alamadı bir türlü sistem...
  • Yaklaşık 2 hafta süresince hemen her gün ekran başında, yeniden sepet doldurmak, her seferinde farklı bir müşteri temsilcisine sorunumu anlatmak, onun eşliğinde ve telefondaki talimatları doğrultusunda bu işlemleri yeniden yapmak, ekran görüntülerimi onlara mail atmak, cevap beklemek, beklemek, beklemek ve alamamak gibi süreçler yaşadım.
  • Aslına bakarsanız müşteri hizmetleri kibar ve ilgili görünümlüler fakat takipsizler. Telefonda sizinle son derece kibar konuşuyor, sistemlerindeki sorun için özür diliyor, sinirinizi zıplatmıyor ve çözmeye uğraşıyorlar. (Yaklaşık 10 farklı kişiyle görüşünce, hepinizden daha fazla istatistik alabildiğimi düşünüyorum.) :) Sorunumla ilgileneceklerini, çözeceklerini ve mutlaka bilgi vereceklerini söylüyorlar. Ama sonra ya dönüş olmuyor, ya ben 2-3 aradıktan sonra bir dönüş oluyor ya da "Sorun halloldu, sistemimizdeki hata giderildi, banka kartı ile alışverişinizi yapabilirsiniz." yanıtı ile dönüş yapıyorlar. 
  • Sonra ne mi oluyor? Oturup yeniden sepet dolduruyorum ve sistem ödemeyi banka kartımdan alamıyor.
  • Artık en son sıkıldım ve annemden rica edip, kredi kartı numarasını aldım. Hediye çekimin üzerine eklemem gereken tutarı, annemin kredi kartı ile ödeyerek siparişimi verdim.
  • Perşembe günü akşam üzeri verdiğim siparişimin ilk bölümü bugün öğle saatlerinde ulaştı elime... Kutuya yeni indirim çekleri de eklemişler sağ olsunlar.
  • Kızım için aldığım elbisenin ve paketinin fotolarını aşağıda sizlerle paylaşıyorum.
  • Yaklaşık 2 haftadır yaşanan banka kartı ile ödeme sorunu ve takipsiz kalan müşteri hizmetleri sorunsalından sonra hızlı gelen kargo beni şaşırttı. Kredi kartı olanlar için fena bir site değilmiş diye düşünürken, sipariş ettiğim elbisenin yanlış bedende gönderildiğini fark ettim.
  • Yanlış sipariş etmişim gibi görünüyor sistemde üstelik! Ancak ben elbiseyi satın alırken, stoklarda tek bir beden vardı (diğer bedenler kalmadığı için sistem seçmenize izin vermiyordu zaten) ve o bizim bedenimizdi! Ama nasıl olduysa büyük beden bir elbise geldi.
  • Müşteri hizmetlerini aradığımda, sorunun onların sisteminde kaynaklandığını ve ücret ödemeden ürünü "iade" edebileceğimi (görüldüğü üzere ücretsiz iade garantisi konusunda herhangi bir pürüz yaşanmıyor); hediye çekimi ve ödediğim tutarı iade edeceklerini, sonra benim yeniden, doğru bedendeki elbiseyi sıfırdan bir alışveriş gibi satın alabileceğimi söylediler.
  • Ne mi yaptım? Tabii ki, elbiseyi kızıma büyüdüğünde giydirmek üzere sakladım... :)
  • Siparişimin 2. yarısı olan fondötenimi merakla bekliyorum, umarım doğru ürünü gönderirler. Ürün geldiğinde tanıtımı da blogta olacak...

Çok uzun bir yazı oldu biliyorum ancak ilk tanıtım yazısını yazdığım günden beri, istisnasız her günümün 1-2 saatini zidaya'dan alışveriş yapabilmek, soruna çözümcü yaklaşmak ve sizlerle güzel bir alışveriş deneyimi paylaşabilmek adına harcadım. Ancak benden bu kadar, yoruldum. 

Bir de farklı bir konu dikkatimi çekti. Her gün, siteye girip aynı ürünleri sepete atınca, fiyatlarındaki değişimleri de hemen fark ediyor insan. Ürünlerin fiyatları hemen her gün oynadı. Tanıtım yazısını ilk yazdığım gün sipariş verebilseydim bir çok kozmetik ürününde çok karlı çıkacaktım. Ancak sanırım site yeni olduğu için bu tür hatalar oluyor. Mesela kozmetik zincir mağazalarda 12-13 liraya satılan bir kapatıcının fiyatı 19 lira olmuştu dün. :) Uygun fiyatlı ürün görürseniz ertelemeden alın; zira ertesi sabah piyasadan daha pahalı bir fiyata bulabilirsiniz aynı ürünü. :)

Sözün özü, kredi kartınız, bol vaktiniz (değişim/iade/ödeme/beden/stok durumu gibi süreçler için gerekli oluyor) varsa tavsiye edeceğim, kısmen hızlı gönderi yapan (2. ürünümden henüz haber olmadığı için akıbetini şu anda bilemiyorum) bir site.

Sevgiler,

10 yorum:

  1. tannesi ynı sorunu ben de yasıyorum ya
    napcaz
    en iyisi biraz bekleyeyim
    ve ayrıca elbise ne guzelmıs oyle
    büyüğü olsa kendıme alırdım

    güle güle giysin kzucuk büyyünce

    YanıtlaSil
  2. Valla ne yapmak gerek ben de bilemedim ve artık sıkılıp, bastım kredi kartını, bastım kredi kartını. :D
    Ümidin varsa bekle ama benim ümidim de kalmamıştı. Sürekli tamam halloldu dediler ama denediğimde düzelmediğini gördüm. Bu böyle nereye kadar dedim. :)
    Elbiseyi beğenmene sevindim, teşekkürler. ben de beğenerek aldım ama 3,5 yaşındaki kızıma 6 yaş bedeni gelince üzüldüm.

    YanıtlaSil
  3. Benimkiler zamanında geldi. Tedarik süresini pek aşmıyorlar ama elbiseye üzüldüm. bence gönderseniz değiştirirlerdi. sizinki talihsiz olmuş ama en azından benim gördüğüm kadarıyla bu kadar ilgili ve iyi niyetli site gerçekten bulmak zor...

    YanıtlaSil
  4. Bende alışveriş yaptım bugün geldi hatta çantam oldukça memnun kaldım:)
    Beklerim bloguma bende

    madambfashion.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. @Duygu Karaca, değişim yapamayacaklarını, sadece iptal işlemi yapabileceklerini belirttiler ne yazık ki... İlkinde bedeni doğru seçmeme rağmen yanlış geldi, ikincisinde nasıl güveneyim? Üstelik annemden rica edip kredi kartı istedim. Şimdi tutar iade edilecek, tekrar alışveriş yapılacak falan. Bir alışveriş için bu kadar uğraşacaksam, netten alışverişin kolaylığı nerede kaldı diye düşünüyorum. :) Bu tür talihsizlikler bazen buluyor beni.
    @MadamB Fashion Ne kadar şanslı olduğunu bilsen... :) Çok sevindim sorunsuzca kavuştuğuna. Bu siteden sorun yaşayan tek kişi olmadığımı öğrendim aradan geçen günlerde, bu da üzdü beni. Özellikle çek kullanımı ve kart kullanımında yoğun bir sıkıntı var.

    YanıtlaSil
  6. işte bende bu yüzden netten alışveriş yapmaya korkuyorum tannesi.eşimle 4 yıldır kredikartı kullanmıyoruz,peşin paran varsa al felsefesiyle.bende banka ödemesi yada kapıda ödeme ile blogerların satış bloglarından biricik nars-maclerime öyle kavuşmuştum.bu sorunlar benim başıma gelse eşimin dilinden kurtulamam birtürlü.zaten normaldede kararsız bi insanım.mağazadan aldığımda bile ya gider başka rengiyle değişirim yada başka bişeyle.iki iş yapmak için yaratmış allah beni.
    eşim net alışverişine son derece karşı:muhatabın olsun kardeşim,nette kimden alıyorsun o malı belli değil,bedava sanki.para vereceğin malı ellemeli,dokunmalı,koklamalı,kontrol etmeli,sorun çıkıncada yüzyüze muhatabın olmalı der hep eşim.ama ben zidayadan ayakkabı almayı düşünüyorum:)akıllanmam ben....

    YanıtlaSil
  7. işte bende bu yüzden netten alışveriş yapmaya korkuyorum tannesi.eşimle 4 yıldır kredikartı kullanmıyoruz,peşin paran varsa al felsefesiyle.bende banka ödemesi yada kapıda ödeme ile blogerların satış bloglarından biricik nars-maclerime öyle kavuşmuştum.bu sorunlar benim başıma gelse eşimin dilinden kurtulamam birtürlü.zaten normaldede kararsız bi insanım.mağazadan aldığımda bile ya gider başka rengiyle değişirim yada başka bişeyle.iki iş yapmak için yaratmış allah beni.
    eşim net alışverişine son derece karşı:muhatabın olsun kardeşim,nette kimden alıyorsun o malı belli değil,bedava sanki.para vereceğin malı ellemeli,dokunmalı,koklamalı,kontrol etmeli,sorun çıkıncada yüzyüze muhatabın olmalı der hep eşim.ama ben zidayadan ayakkabı almayı düşünüyorum:)akıllanmam ben...

    YanıtlaSil
  8. @incir yorumunu bu kadar gec yayinladigim icin cok ozur dilerim. yayinladigimi saniyordum.
    Ne yaptin ayakkabi aldin mi? :)

    YanıtlaSil
  9. ben toplam 2 kere sipariş verdim. Gecikme olmadan ürünlerim elime ulaştı.üstelik kapıda ödeme seçeneğine geçtikleri için içim daha rahat alışveriş yapıyorum.

    YanıtlaSil
  10. Apple Servisleri olarak paylaştığınız bağlantılardan dolayı teşekkürlerimizi sunarız.Güzel paylaşımlarınıza devam etmeniz dileğiyle.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı heyecanla bekliyorum.