12 Aralık 2012 Çarşamba

Cilt Bakım Rutinim - Mim

Merhaba,

Makyaj Fırçam blogunun tatlı yazarı Merve, beni burada mimlemişti. Biraz geciktim biliyorum ama ben cilt bakım ürünlerini yazmak konusunda gerçekten hevesli davranamıyorum... :)

Cilt bakım rutinimde kullandığım ürünleri, fotoğraf ağırlıklı olarak paylaşıyorum sizinle... Eğer merak ettiğiniz ürünler ve sormak istedikleriniz olursa, yorumlarda paylaşabilirsiniz.

Temizleme jeli, peeling ve maskeler:


Tonik ve gözenek sıkılaştırıcılar:


Makyaj temizleme ürünleri:


Akne, kapalı komedon ve güneş lekelerine yoğun bakım/tedavi ürünleri:


Yüz, el, ayak ve dudak bakım ürünleri:


Nemlendirici ve güneş koruyucu ürünler:


Tüm cilt bakım ürünlerimle toplu hatıra fotoğrafı: :D


Ürünleri tek tek tanıtmadım, bir çoğu oldukça açık ve net bir çoğunuzun tanıdığı, kullandığı ürünler. Farklı olanlar için sormak istedikleriniz varsa, hiç çekinmeden yorum bırakın lütfen. 
Ve tabii, bu ürünler belli durumlarda, kendi içlerinde dönüşümlü kullanılmaktalar; hepsini aynı anda uygulamıyorum! :)
Ben bu mimi yaparken cilt bakımı hakkında olduğu için çok zorlandım, o nedenle kimseyi mimlemiyorum. :)

Sevgiler,

34 yorum:

  1. Çok teşekkür ederm elerine sağlık :) ben sivilce problemi için kullandığın kremler hakkında bilgi istesem çok mu olmuş olurum çok çekiyorum sivilcedende :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. :9 Biraz geç oldu kusura bakma. Akne bölümündeki tüm ürünleri mi öğrenmek istiyorsun, ortadaki ilaçları mı? Dr.Murad'ları anlatmayacağım, ben bitsin diye sürüyorum. Fena değiller ama ortadaki ilaçların yanından bile geçemezler... :) Sen merak ettiklerini söyle, ben anlatayım sana...

      Sil
  2. dr.Murad'ları sorucaktım eğer işe yaramıosa o kadar parada vermiyim. nadixa'yı kullandım işe yaramadı bende hangi kremi alıyım sence :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dr.Muradlar hiç bir işe yaramadı. Bu akne serisinde perfection lotion gibi bir nemlendirici vardı, çok başarılı idi. Alırsan bir tek onu al. Diğerleri 8-10 liralık ürünlerden daha fazla hiç bir şey yapmıyor.
      Nadixa biraz zayıf haklısın, regl dönemi aknelerini falan söndürür ancak...
      Tam olarak nerede, nasl sivilcelerin var? Ne kadar süredir varlar? Ve emin misin onlar sivilce mi, komedon mu, kistik akne mi, yağ bezesi mi? Doğru tanımla ki, doğru bilgi vereyim. 33 yaşındayım ama aknelerimden kurtulalı daha 6 ay olmadı, fahri doktoramı tamamladığımı söyleyebilirim. :P Şaka bir yana tabii ki sadece kendi deneyimlerimden paylaşımda bulunabilirim.

      Sil
    2. komedon değil kesinlikle ondan eminim ufak ufak pütürcük gibi sivilce-yağ bezesi arası bişey iltihaplı değil tam pütürcük işte sol yanağım pütür pütür alnımda tek tük başka hiç bi yerde yok :S

      Sil
    3. Sanki kapalı komedon anlatıyormuşsun gibi geldi... Twitter'dan bir yanak fotosu göndersene, yakın çekim... Bakayım... Eritretin sanki senin ilacın... Ama göreyim de öyle söyleyeyim.

      Sil
    4. yolladım hemen çoook teşekkür ederimm

      Sil
  3. Acnelyse'yi geçen benim doktorum da yazdı siyah noktalarım için ama netten okuduğum yorumlar korkuttu beni, cilde çok zarar veriyor diyorlar. sen kullanıp memnun kaldın mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkatli kullanılması gereken bir ilaç. Her gün sürünce, hassas ciltlerde yanma, soyulma, kızarılık ve atta su toplayarak 1. derece yanığa sebep oluyor. (Bir kere başıma geldi, bütün yüzüm balon balon su topladı ve fosforlu pembe oldu. Antibiyotikli merhemlerle düzelttik. O zaman liseye gidiyordum ve bilinçsiz kullandım.)
      Ancak temkinli, cildini dinleyereki, gözleyerek kullanırsan sonuç alırsın mutlaka. Soyucu etkisi fazla, siyah noktalar için sürekli kullanılacak bir ilaç değil bence... Ara sıra kür olarak uygulayabilirsin. Sonuçlarından hep memnun kaldım.

      Sil
  4. Tretin kullandım geçen kış expigmentle karıştırıp. Sen nasıl kullanıyorsun ve eritretin mi oldu adı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben asla karıştırmadım, bir gün onu bir gün diğerin sürdüm. Ya da gece ve gündüz olarak ayırdım. İkisinin birlikte kullanılmasının (karıştırılarak) tehlikeli olabildiğini okumuştum sanki bir yerde...
      Tretin içeriğindeki etken maddenin adı. Tretin ve Eritretin adında iki farklı ilaç gördüm ben ama aynı şey sanırım ikisi de...
      Expigment'i gündüz kullanmıyorsun değil mi? Ben sadece geceleri sürüyorum.

      Sil
    2. Bir arkadaşıma dermatolog karıştırıp kullandırtmıştı. Karıştırmakta bir sıkıntı yok o sebeple. Ben sadece akşamları yatarken kullandım, gündüz kullanılmıyor zaten. Şu an yine tretin kullanmaya başladım bakalım :)

      Sil
    3. Tesekkurler, ben de deneyeyim karistirarak...

      Sil
  5. Tannesi ellerine sağlık çok güzel bir mim yapmışsın :) Bende sivilcelerden kurtulmauan biri olarak sana expigment işe yarıyor mu diye soracağım :) Birde Eritretin ve nadixa isimli iki ilaç gördüm onlar ne işe yarıyor, cildim kuru karma ama sivilceye meyilli bana önerir misin, teşekkürler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ama hiiiç yapamadım ben bu mimi sanki... Fotoğrafları sıralayıp, işi yorumlara pasladım. :) Cilt bakımı işinden çok anlamıyorum sanırım... :)

      Expigment sivilcelerde değil, izlerinde işe yarıyor canım.
      Eritretin, kapalı komedonlara çok iyi geliyor. Benim çeneme dadanmışlardı. Gri, beyaz topçuklar... O bölge karanlık duruyor, ve sürekli sivilceye dönüşüyorlar, izleri geçmeden yenileri çıkıyor ve bir süre sonra o bölge karanlık görünmeye başlıyor... Onları açıyor, kusturuyor ve temizliyor.
      Nadixa biraz daha hassas ciltlere uygun, nazik bir ilaç. Öyle Acnelyse gibi haldır haldır soymuyor. Ama yeni çıkacak bir sivilceyi çıkamadan önlüyor, söndürüyor falan... Daha çok, sivilceler için oral tedavi görürken kullandım biraz. Bir de, normalde sivilcem çıkmaz ama dönem dönem; diyenlere uygun gibi. Kronik sivilceye iyi gelir mi bilmiyorum...

      Çok kuru isen ve çok ciddi akne sorunun yoksa Acnelyse'e bulaşma, eritretin ve nadixa'yı seviyorum ben. :) Ama tabii bunlar benim deneyimlerim, herkesin cildinde farklı etki edebilirler.

      Sil
    2. Doktor bana eskiden acnelyse ve fucidin vermişti ama yüzüm resmen yere dökülüyordu. Michael Jackson gibi burnum da düşecek diye korkuyordum yüzümde soyulmadık yer kalmadı ama değdi tüm sivilcelerim gitti yalnız bi daha kullanmam :)) Şimdi arada çıkan sivilceler için Cleocin T kullanıyorum hemen gideriyor sivilceleri yalnız lekesi gitmiyor onun için de şimdi senin bahsettiğin expigmenti kullanacağım :) Bence çok güzel yapmışsın mimi :)) Böylece konuşmuş oluyoruz :)

      Sil
    3. Cok gecmis olsun sana da...
      Evet, interaktif bir post oldu bu. Bu arada cleosin t de var bende,severim kendisini. :)

      Sil
  6. Ben de cilt bakımına çok meraklıyımdır. Ben de sivilcelerden kurtuldum ama hassasiyet devam ediyor. Ürünlere bayıldım en çok da nuxe ürünlerini merak ediyorum. Nasıllar memnun musun? Bu mimi ben başlatmıştım:( yazı yazan herkese teşekkür etmeyi bir borç bilirim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuxe'den cok memnunum. Ayri bir yazi yazayim onlara...
      Bu mimi baslatanin sen oldugunu bilmiyordum. :) Ben de yakinda bir mim baslatmayi dusunuyorum. Zevkli oluyor degil mi degisik bloglarda ayni konuyu okumak? :)
      Ben tesekkur ederim ayrica... :)

      Sil
    2. Eveet! Suçlu benim:) ama süper oldu herkesin cilt bakım rutinini merak ediyordum:)

      Sil
  7. Merve'ye önereceğin şeyi bana da önerir misin sonra; sanırım ikimiz aynı dertten muzdaripiz :)

    Bir de, Pure Beauty Tonik yorumu rica edeceğim... ya da, herhangi bir işe yarayan tonik yorumu da olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merve ile senin sorunun ayni degil bence. Sen de makyajsiz yakin cekim foto gonder de bakayim hangisi uygun...
      Pure beauty cok gozenek sıkıştirmiyor. Kir cikartmadi fena degil. Kurutmamasi ve aydinlatmasi iyi. Nuxe cok iyi her acidan cok begendim ben. Baska su an aklima gelmiyor.

      Sil
    2. Ok, çeker gönderirim. Benim malum dönemlerde sapıtan fakat onun dışında da azıcık dikkat etmesem kullandığım ürünlere pörtleyebilen sivilcelerim var. Azıcık yağlı ürün (BalmShelter, Maybelline fondöten, BB krem) kullansam "biz burdayııız" deyiveriyorlar!

      Nuxe aklımda olsun bakalım. Biotherm'in buram buram alkollü toniğinden sonra Lush aldım ve yüzüme su mu sürüyorum ne yapıyorum, hiç anlamıyorum. O kadar etkisiz :/

      Sil
  8. Gerçekten süper interaktif bir yazı olmuş çok sevdim nuxe ve pure beautyi merak etmiştim bende pure beautynin nar özlüsü var bende fena değil sivilce konusu ise apayrı. Bu konuda ayrıntılı bir inceleme yapacağım ben de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler! benim cilt bakımı konusundaki isteksizliğim bu sonucu doğurdu sanırım... :D
      Nuxe çok başarılı, kesinlikle tavsiye ediyorum. Nuxe alınca, Pure Beauty'ye gerek yok kanımca. :)
      Akne konusunda yardımcı olabileceğim bir şey olursa, buradayım. :)

      Sil
  9. Clarins Huile lotuse ben de bayılıyorum, ama burda bulmakta zorlanıyorum artık freeshopta da bulamıyorum, boynerde de baya fiyat farkı vardı ama gözümğ karartacağım sanırım. Bir yağın cildimi bu kadar dengeleyeceği aklıma gelmezdi çok başarılı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci, bendeki de oldukça eski bir ürün ve çok bilinçli kullandığım söylenemez. Maske ve peeling sonrası serum gibi sürüyorum ama doğru mu yapıyorum. Nedir kullanım amacı, özel bir kullanım şekli var mı?
      Artık bulunamadığına üzüldüm...

      Sil
  10. Nuxe u pek merak ediyorum. Listeme koydum. Ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrucum teşekkür ederim.
      Nuxe'un yazısını da yazdım, burada: http://tannetanne.blogspot.com/2012/12/nuxe-aroma-perfection-arndrc-temizleme.html Ben beğendim, tavsiye ediyorum. :)

      Sil
  11. Merhabalar, yaxınızı cok begendim cok samimi buldum :) benimde cenemde pütür pütür beyaz noktalar var bazen sivilceye dönüsüo biri ikisi :( özellikle dogum sonrası arttı.. Dr acnelyse verdi yaklasık 1 haftadt kıllanıyorum yüzümü soyuyo ancak hemüz ni azalma farkedemedim tek tük.. Siz kullanmıssınız ne kadar sürede etkili olur, siz memnun kaldınız mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok teşekkür ederim. Bu dediğiniz sorun için doktorunuz Acnelyse verdiyse onu kullanın tabii ama Eritretin bu sorun için daha iyi gelmişti bana. Acnelyse aktif sivilcelere çözüm oluyor. Eritretin ise o bahsettiğiniz pütürleri geçiriyor. 2-3 ay düzenli kullanmak gerek. Sonra da arada bir kullanarak koruma programı! ;)
      Acnelyse'i de çok seviyorum ama çok soyuyor, cildim hassas ve kızarıyor. Hatta bir seferinde su bile toplamıştı. (ben irritasyon durumunda kullanmayı bırakmadığım için)Ama eritretin, günlük yaşamı etkilemeyen kullanımı daha kolay bir ilaç. (onu da geceleri kullanmak gerek)
      Umarım en kısa zamanda kurtulursunuz.
      Sevgiler,

      Sil
  12. merhaba cevaolarsan çok sevinirim benimde yüzümde lekeler (güneş ve sivilce )ve gözenek problemim var ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  13. benimde cildimde sivilce ve güneş lekeleri var 16 yaşındayım ne yapmamı önerirsiniz hafif esmer tenliyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Sivilcelerin türünü ve yoğunluğunu görmeden bir şey söylemek zor. Zaten yaşın da çok genç olduğu için ilaç ya da ürün önermeye çekinirim. Doktor değilim, deneyimli bir eski akneliyim. :)
      Ben Eritretin'i kapalı komedonlar yani bir türlü baş veremeyen yağ bezesi gibi pıtırcıklar için çok başarılı buluyorum. Gözeneklere iyi gelen bir şey var mı çok emin değilim ama Loreal Pure Zone pedli temizleme jeli akneli ciltlere çok iyi geliyor, hırpalamadan temizliyor. Alkolsüz bir tonikle silersen memnun kalırsın. Pure Zone'un nemlendiricisi yağlandırmadan nemlendiriyor, senin yaşına da çok uygun. Lekeler için Expigment'i sanırım senin yaşındayken doktorum önermişti bana, lekelere onu sürebilirsin. Ama bu expigment güneşe karşı hassas yapıyor cildi, kullanırken gece sür, gündüzleri de mutlaka güneşten koruyucu yağsız bir ürün kullan. Avene'i bu anlamda çok beğeniyorum. Umarım faydalı olmuştur.
      Sevgiler,

      Sil

Yorumlarınızı heyecanla bekliyorum.