22 Aralık 2012 Cumartesi

Felsefik Bir Mim

Merhabalar,

Bu gece hiç tadım yok ama kafamı dağıtmak için biriken mimleri yazmaya karar verdim. Makyaj Fırçam mimlemişti beni, teşekkür ediyor ve sorulara geçiyorum...

1) Mantığın mı yoksa duyguların mı ön plandadır?

Mevzu bahis olan konuya göre değişir. Duygusal bir insanım ama toprak grubu, ayakları yere basan Başak burcuyum. Aklımın onaylamadığı kararları sadece yüreğimle veya vicdanıma sığmayan kararları sadece aklımla almayı sevmiyorum. Ben her ikisinin dengeli olması gerektiğine inananlardanım...

2) İnsanlar niye mutlu değiller? Niye gözlerinin önündeki mutluluğu görmüyor ve şükretmesini bilmiyorlar?

Yazının başında da söylediğim gibi bu gece hiç tadım yok. Vereceğim cevaplar bu doğrultuda olacak bu nedenle... Mutsuz olmak için o kadar çok neden var ki! Ama bir o kadar da mutluluk için neden bulmak mümkün... İnsanoğluyuz, nefsimizle başetmeye çalışıyoruz. Aldığımız nefese, şu an hayatta olmamıza bile şükretmemiz gerek ve eğer sağlıklıysak, şu anda sağlıklı olduğumuza da... Çok kederli zamanlarımda içimi hafifleten bir şükretme metodu buldum, uzun bir süredir bunu uyguluyorum: "Şu anda, dünya üzerinde, derdini benimki ile değişmek isteyecek onbinlerce insan olmalı..."

3) Haklı olduğun konuda kendini savunur musun yoksa susmak adalet mi dersin?

Haklı olduğumda kendini savunurum. Ben söyleyebileceğim her şeyi söylemeye ve deneyebileceğim tüm yolları denemeye çalışırım. Eğer olmuyorsa, ilahi adalet mutlaka bir yerde haklı olduğumu gösterecektir... Ya da böyle olduğunu düşünmek isterim.

4) Tok gözlü müsün yoksa her şeyim olsun diyenlerden misin?

Yaşadığım şeyler tok gözlü olmayı öğreti bana, çok da kolay olmadı... Ama tabii insanız, sürekli yeni bir şeyler istiyor, özeniyoruz. Benim için de geçerli bu durum. Zaten oldukça coşkulu bir kişiliğe sahibim. Bir şey istediğimde çok şiddetle istiyorum; mizacım böyle. Ama benim olmadığında, dünyanın sonu olmadığını da biliyorum artık. Gidip sahip olduklarıma bakıyor ve onlarla teselli buluyorum.

Umarım okumaktan keyif almışsınızdır...

Sevgiler,

4 yorum:

  1. "Şu anda, dünya üzerinde, derdini benimki ile değişmek isteyecek onbinlerce insan olmalı..."

    İşte bu...

    Kocaman sarıldım sana!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm...
      Çok ihtiyacım var, ben de sarıldım sana sıkı sıkı!

      Sil
  2. umarım önemli bir problem yoktur...şükretme metodunu çok sevdim, dar zamanlarda kesin bu cümleyi düşüneceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgüncüm teşekkürler, bu seferkiler biraz önemli. Dün önemli bir konuya canım ziyadesiyle sıkkınken, gece bir telefon aldım annemden ve bir aile dostumuzun, çok ama çok sevdiğim bir kişinin felç geçirdiğini öğrendim. O saatten beri tükendim. Ama işte, o yazdığım cümle işe yarıyor, durmadan tekrarlıyorum dünden beri. Gerçekten işe yarıyor; yaz bir kenara... :)

      Sil

Yorumlarınızı heyecanla bekliyorum.