11 Aralık 2012 Salı

Misafir Yazar: ChicScience ---> Bir Le Métier de Beauté farı: Blue Steel

Dr.Ebru'nun bilimsel kozmetik blogu ChicScience
Ebru Amerika'da yaşayan bir bilim kadını ve güzel blogunda bize güzellik tavsiyeleri veriyor. Hem renkli kozmetik, hem de cilt bakımı tavsiyelerine göz atmanızı tavsiye ediyorum. 
Ebru bugün, güzel bir yazı ile bloguma konuk oldu. Ben de bugün, onun blogunda yazıyorum. Umarım siz de, benim gibi zevkle okursunuz Ebru'yu... 

___________________________________________________________________________________


Sevgili Tannesi’ye güzel bloguna beni misafir ettiği ve sizlere Amerika’da lüks kozmetik meraklıları tarafından kullanılan Le Métier de Beauté markası ile tanıştırma fırsatı verdiği için çok teşekkür ediyorum.

Bir Le Métier de Beauté farı: Blue Steel

Amerika’da Burberry, Armani ve Tom Ford Beauty kozmetik ürünleriyle aynı kulvarda yarışan Le Métier de Beauté, 2006 yılında New York’ ta Joanna Vorachek Austin, Jerry Mastellon ve Richard Blanch tarafından kuruldu. High-end olarak tanımlanan yani yüksek kaliteli ve yüksek fiyatlı ürünler satan markaların arasında yer alan Le Métier de Beauté’ nin anlamı güzelliğin ustalıkla ince ince işlenmesi olarak tercüme edilebilir.
True color Eye Shadow farları buzlu bej tonlarından sıcak altın tonlu kahveye uzanan 32 renkten oluşuyor.  Farlarının arasında mat, satin ve simli yapıya sahip olanlar var.  Le Metier, farlarının uzun süre dayandığını ve göz kapağı üzerinde yağlanmadan kaynaklanan toplanmayı yapmayacağını vadediyor.


Le Metier de Beaute’den Blue Steel rengini aldım. Ambalaj siyah kalın bir karton kutu içinde paketlenmiş geldi. Farın kutusu Nars ambalajına benzeyen ama daha sert lastik yapıya sahip. Far, aplikatörü ile gelmiyor. 


Kutusunda Blue Steel hafif, pırıltılı su tonlu mavi renk görünüyor. Sürdüğünüzde çok hafif renkte olduğunu görüyorsunuz. Uygulamadan önce Urban Decay eye primer sürdüm ve üzerine 2-3 kat Blue Steel uyguladım. Renk göz kapağına uygulandığında hafif griye calan aquamarin veya açık uçuk çelik tonlu turkuaza dönüyor.  Göz kapağının tamamına veya kontürleme için kullanılabilir. 




Cildimin rengi açık ile orta koyulukta buğday rengine yakın. Blue Steel zamanla tenimde rengini kaybetti. Bu renk açık tenlerde daha hoş durabilir. Dayanıklılığı primer kullanmama rağmen iyi değildi akşama doğru göz kapağının üstünde çizgi şeklinde birikme yaptı.



Dokusu oldukca ince, yumuşak ve ipeksi bir his veriyor. Rahatca sürülüyor, fakat fırça ile uygulandığında dökülme yapabiliyor. Bu nedenle fırça ile kullanılmasını tavsiye etmiyorum. Diğer renklerle karıştırılması ince yapısı nedeniyle kolay ve rahat.

İçeriklere gelince: Talc, paraben ve mineral yağ var. Eğer bu maddeleri sevmiyorsaniz, size gore bir ürün olmayabilir.
Butun içerik listesi:  Ingredients: Talc, Mineral oil, Ethyl Hexyl Palmitate, Methylparaben, Hydrogenated Lanolin, Propylparaben, BHT, mica and titanium dioxide, Mica, Ultramarine Blue, Titanium Dioxide, FD&C Blue Al Lake, Chromium Oxide Green, Magnesium Stearate, Black Iron Oxide (CI77499), Hydrated Chromium Oxide Green, Red Iron Oxide FD&C Yellow 5 Al Lake, FD&C Red 40 Al Lake, Yellow Iron Oxide, Iron Blue.



Fiyatı Amerika’da 30$. Burberry farlarıyla fiyatı aynı. Nelerde satılıyor? Le Metier de Beauty online ve Nordstrom gibi high-end dükkanlarda.

Blue Steel farı konusunda hayal kırıklığına uğradım. Bu fiyata daha dayanklı renk, daha hoş bir sunum ve en azından bir far aplikatörü bekliyor insan. İki far almıştım diğer rengi başka bir yazıda yorumlayacağım. Bir daha alır mıyım? Bu fiyata sanmıyorum. Online aramalarım sonucu daha Türkiye’ye gelmediğini ama Avrupa pazarına girmeye başladığını gördüm. Bu demek ki yakinda Turkiye’ye de gelebilir.
Okuduğunuz icin teşekkurler ve hepinize sevgiler!
J
______________________

Ebru'ya, bloguma konuk olduğu için çok teşekkür ediyorum. Eğer ChicScience'a ışınlanmak isterseniz sizi buraya alıyorum. 
* Eğer siz de Misafir Yazar projesine dahil olmak isterseniz, hokibogiqe@gmail.com'dan benimle iletişime geçebilirsiniz.

Sevgiler,


6 yorum:

  1. Twitter'da onca yazıştıktan sonra bu farı ben de çok merak etmiştim. Rengi çok çok güzel ama yapısını okumak beni de şaşırttı! Gerçekten, böyle high-end ürünlerden olağanüstü bir kalıcılık ve performans bekliyor insan...

    Eline sağlık Ebru, sevgiler. Başak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sagol Basakcigim, Renk sana guzel gidebilir diye dusunuyorum. Ama Burberry Pale grey far olarak su anda favorilerimden. :) Sevgiler :)

      Sil
  2. Meşhur farın yorumunu sonunda okuyabildim.. O kadar fiyata insan cidden bi aplikatör bekliyor ama haklısın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. JD cigim sasirdim zaten kutyu actim icine baktim falan . Yok birde aradim, gercekten yokmus. Biraz ayip oluyor bence alti ustu bir aplikator. :)

      Sil
  3. Ebrucuğum, ellerine sağlık. Bloguma konuk olmakla şereflendirdin.
    Bazen high-end ürünlerin de beklentileri karşılamayacağı gerçeğiyle yüzleştirdin bizi. :)

    YanıtlaSil
  4. Tannecigim davetin icin asil ben tesekkur ederim. Ne yazik ki bu far boyle cikti belki kuru ve acik renkli bir ciltte iyiolabilirdi. Amerikalilar tarafindan dizayn edilmis bir urun ve buradakiler pek memnunlar. Ilk icerik maddesi zaten dikkat edersen mineral yag burda kaliciliginin neden yagli veya karma ciltlerde az oldugunu aciklayabilir belki. Yinede denenmesi taraftariyim.Renk guzel gercekten. :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı heyecanla bekliyorum.