7 Aralık 2012 Cuma

Misafir Yazar: L’Arc-en-Ciel ---> Görüntünüzün Maliyeti Ne?

Çok sevdiğim blog L'Arc-en-Ciel... 
Daha da çok sevdiğim yazarı Bveç yani Başak... Bugün bloguma konuk oldu, sizler için yazdı. Yazılarımız yer değiştirdi, bugün ben de onun blogunda yazıyorum. Size keyifli okumalar dileyerek, bu güzel yazıyla başbaşa bırakıyorum....

___________________________________________________________________________________

Görüntünüzün Maliyeti Ne? / How Much Does Your Face Cost?

Yabancı bloglarda ara sıra karşıma çıkan bir “mim” türü bu; günlük makyajınızda kullandığınız malzemelerin fiyatlarını toplayarak “görünümünüzün” maliyetini hesaplamak. Çok şok edici fiyatlarla karşılaştığım için, böyle bir yazı yazmak hep aklımdaydı. O zaman, sıklıkla kullandığım tarzda bir makyaja ve günlük makyajımda sıklıkla kullandığım ürünlere göz atalım mı?




Ürünlerin fiyatlarını, kendim aldığım şekilde –yani indirimliyse, indirimli fiyatını- yazdım. Parantez içindekiler asıl fiyatlar:

Bioderma Sebium Pore Refiner (makyaj bazı) –Deneme boy ürün (50 TL)
The Balm BalmShelter -20 TL (40 TL)
Maybelline Affinitone Kapatıcı -9,5 TL (18,45 TL)
MAC Paint Pot -47 TL
MAC Select Sheer Pressed Powder -50 TL
The Balm Balm Jovi palet -30 TL (60 TL)
NARS Allık -65 TL (72 TL)
Benefit They’re Real rimel –Deneme boy ürün (67 TL)
Maybelline Watershine ruj -10 TL
Avon SuperSchock göz kalemi -10 TL
MAC Kaş kalemi -20 TL (40 TL?)
Benefit Speed Brow kaş maskarası -55 TL

TOPLAM: 316,5 TL (519,45 TL)

İnanılmaz, değil mi? Üstelik şu günlük görünümün içinde ulaşılmaz diyebileceğimiz bir ürün de yok. Pahalı olarak da MAC, NARS, Benefit var diyebiliriz.

Peki, günlük makyaj değil de, bir de özel bir geceye hazırlanmış olsaydık ne olacaktı?



MAC Prep+Prime Skin Base Visage makyaj bazı -67 TL
Chanel Mat Lumiere Fondöten -87,5 TL (130 TL)
MAC Paint Pot -47 TL
Bobbi Brown Creamy Concealer Kit -66 TL (90 TL)
Bobbi Brown allık -50 TL (70 TL)
The Balm Mary Lou Manizer aydınlatıcı -40 TL
The Balm Nude’tude palet -30 TL (60 TL)
Rimel Exaggerate Eye Definer -12 TL
Lancome Hypnose Star rimel -55 TL (70 TL)
Maybelline Watershine ruj (fotoğrafta yok) -10 TL

TOPLAM: 464 TL (596 TL)

Ki çok basit bir gece makyajı olduğunu da fark ediliyordur… Biraz daha akmayan kalemler, pudra, kontur için bronz pudra, takma kirpik, dudak kalemi, vs eklendiğinde maliyet 600-650 TL arasına rahat ulaşır.

Bilmiyorum sonuçlar sizi şaşırttı mı ya da etkiledi mi; ama beni etkiledi. Tabii ki bu ürünler bir defalık değil, pek çoğunu 2 yıl boyunca kullanmak mümkün. Ve tabii ki hepsini bir seferde de almış değiliz. Ama toplam olarak harcanmış olan para da ortada.

Ben şahsen, makyaj yapmayı çok seviyorum! Yeni ürünler almayı, denemeyi, farklı renkler ve ürünler kullanarak farklı yüzler bulmayı seviyorum. Fakat bir yandan da, şu hesaplamalardan sonra gereksiz tüketimin önüne geçmem gerektiğini de hissediyorum.

  • Çok işlevli (The Balm paletleri gibi)
  • Uzun zaman kullanabileceğimiz kalitede (pahalı ya da uygun fiyatlı değil, kaliteli üründen bahsediyorum) ve
  • Gerçekten işimize yarayacak ürünleri seçerek 

tüketim hızımızı biraz frenleyebiliriz sanki.

Herkese az tüketerek çok makyaj yapabileceğimiz renkli günler diliyorum!


______________________

L’Arc-en-ciel'in blogundaki diğer muhteşem yazıları ve makyajları için Tık Tık.




16 yorum:

  1. Kızlar şahane olmuş karşılıklı yazılarınız:)
    Ayrıca bu da çok güzel bir mim olur:) Şahane bir makyaj az parayla çıkmıyor toplamda bakınca, Allah bol bol para versin bize:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, beğendiğine çok sevindim. Bence de şahane bir mim ve Başak çok güzel bir iş çıkarmış ortaya... Üşenmemiş her bir kalemi yazmış. :)
      amin, hepimize bol paralar versin, bol bol makyaj ürünleri alalım! :)
      Sevgiler,

      Sil
  2. Kızlar çok tatlısınız bence,şahane bir yazı olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başakcığım, çok teşekkürler. Bu misafir yazar işinden ben çok keyif aldım, misafir de böyle tatlı olunca... (Sizden tatlı olmasın, heheh)
      Bence de çok başarılı ve güzel bir yazı hazırlamış Başakcığım bize... :)

      Sil
  3. Çok teşekkürler 7-24 makyaj ve Glow Twist...

    İsteyen herkes yapsa aslında bu mimi ne güzel olur!

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başakcığım, hoş geldin, sefalar getirdin bloguma. Blog şenlendi vallahi! :)

      Sil
  4. Bveç'e de yazdım sana da yazıyım Tannesi. Kıskandım kıskandım :) Süpersiniz!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkürler. Sizleri de bekleriz... :)
      Beğenmene çok sevindim.

      Sil
  5. ben elimdeki tüm malzemeleri hesaplamayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo, hesap bayağı kabarık çıkacak yani... ;)

      Sil
  6. 7-24 makyaja yani Aysele katiliyorum, bu cok guzel bir mim olur :) Ayrica makyaj harika olmus ozellikle gece makyajina bayildim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asli Han, evet bence de güzel bir mim bu ama beni korkutuyor çıkacak rakam! :)
      Ben de çok beğendim Başak'ın makyajlarını ve evet ben de gece makyajını daha çok beğendim. Ellerine sağlık Başakcığım. :)

      Sil
    2. Çok çok teşekkür ederiiim :)))

      Sil
  7. ya bende bı sorun var ben yorum yazamıyorum kardelen olarak :( en sonunda olacak sanırım...harıka bır yazı olmus ellerınıze saglık başak ve tannesi :)
    devam edınnnnn... ayrıca güzel mim'e katılıyorum Aysel kuzumun dediği

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardelen, bırakabilmişsin; sık sık bekleriz artık... :)
      Teşekkürler canım, beğendiğine çok sevindim.
      Mimi, senden de bekleriz. Eylemlerimiz devam edecek... ;)
      Sevgiler,

      Sil
    2. Çok teşekkürler Kardelen :)

      Sil

Yorumlarınızı heyecanla bekliyorum.