20 Aralık 2012 Perşembe

Yüzümü Nasıl Gölgelendiriyorum?

Herkese merhaba,

Dün, Sevgili Kardelen'in bloguna konuk oldum. Ev sahipliği için, bir kez de buradan teşekkür ediyorum. Kardelen Blog'un okurları için, yüzümü nasıl gölgelendirdiğim ile ilgili bir yazı hazırladım. Bugün sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Önce yüzümün sadece fondöten ve kapatıcı uygulanmış, gölgelendirme yapılmamış haline bakalım:


Sonra da kullandığım ürünlere:


Pastelin kapatıcı /aydınlatıcı olarak kullanılan ürünün mat kısmını fotoğraftaki gibi, yüzün yüksek bölgelerine ve aydınlatmak istediğimiz ön kısımlarına uygulayıp dağıtıyorum:
(Fotoğrafta özellikle dağıtılmamış halini görüntüledim, nerelere uyguladığım rahat görülebilsin diye…)


Sonra bronzerı, yüzümün gölgede kalmasını ve daha ince görünmesini istediğim yerlere; yani, elmacık kemiklerimin altına, şakaklarıma, alın çerçevesinde saç hizasına, kaş kemiği altına, burun kenarlarıma, çene kemiği hattına ve ağız kenarlarında ama ağza uzak olan bölgelere uyguluyorum.




Sonra, belirgin şekilde sürdüğüm mat aydınlatıcı ve bronzerı, stippling (kırpık, seyrek uçlu) bir fırçayla dağıtarak iyice yediriyor ve geçişleri yumuşatıyorum.


Sıra geliyor, allık uygulamasına…
Allığımı, (aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi) gülümsediğimde yanağımın en yuvarlak, en yüksek olduğu kısma sürerek, fırçayı hafifçe şakalara doğru çekiyorum. Sonra da fırçayla dairesel hareketler yaparak hem allığı dağıtıyor, hem de kontür hattı ile aradaki geçişi yumuşatarak, ikisini birbirine harmanlıyorum. Allığı, yüz şeklim gereği ne şakaklarıma ne de burnuma fazla yaklaştırmıyorum. Yüzüme şekli zaten gölgelendirme yaparak veriyorum. Allığı, sadece yanaklarımın kızardığı yerlere uyguluyorum. Allıktan, yüzümü ince/uzun göstermesi gibi görevler beklemiyorum.


Allığımı dağıttıktan sonraki görüntü aşağıdaki gibi oluyor… (Rahat görebilmeniz için allığı biraz yoğun uyguladım. Günlük hayatta biraz daha yumuşak uygulamayı tercih ediyorum.)


  


Sonrasında, varsa yelpaze şeklindeki bir fırçayla; yoksa kontür uygulamak ya da allık sürmek için kullandığımız fırçayla aydınlatıcı (bu sefer ışıltılı olan ürünü kullanıyorum) ürünü elmacık kemikleri, kaş altı, burun hattı, kaş arası, kaşların üst bölümü, üst dudak üzeri ve çene bölgesine uyguluyorum.
Sağdaki fotoğrafta aydınlatıcıyı yedirmeden önceki; soldaki fotoğrafta ise bitmiş halini görüyorsunuz.



Yüzümü gölgelendirirken, saç diplerimi bu kadar koyu gölgelendirmiyorum çünkü benim alnım dar. Daha dar göstermeye ihtiyaç duymuyorum ancak sizin görebilmeniz için uyguladım. Belki, sizin de benim gibi göz kapaklarınızı gölgelendirmeye ihtiyacınız olmayabilir; halihazırda kemikli bir göz yapısına sahip olabilirsiniz…

Yüz gölgelendirmede sadece bronzer ve ışıltılı aydınlatıcı değil, ten rengimden açık, mat bir aydınlatıcı da kullanıyorum. Aydınlık göstermek istediğim yerlerle, ışığı yansıtmasını istediğim yerler aynı değil. Örneğin burnumun yan kısımlarında hemen yanaklarımın başladığı yerin aydınlık durmasını istiyorum ama yanaklarımın en ön plandaki bu kısmının (göz altında yer alan geniş bölge) ışıldamasını istemiyorum. Bu nedenle ışıltılı aydınlatıcıyı yüzümün yüksekte kalan yerlerine “dokundurup”, mat ve açık renk olan aydınlatıcı ile diğer kısımları aydınlatıyorum. Yani önce, gölge düşen ve düşmeyen yerleri ayırıyorum, ışık alan bölgeleri en son ekliyorum.

Bronzerın turunculuk, kızıllık ve ışıltı içermemesi gerektiği çoğunuzun bildiği ama yine de belirtmeyi gerekli bulduğum bir başka nokta…

Mat aydınlatıcı olarak, teninize açık gelen bir fondöten, belki bir kapatıcı, Mac’in ışıltısız cream color base’leri ya da Tom Ford gibi markaların ürettiği, çok ışıltılı olmayan aydınlatıcı/bronzer ikililerini kullanabilirsiniz.
The Balm Mary Lou Manizer, Benefit High Beam/Moon Beam, Essence My Base, Too Faced Candelight, Mac Lightscapade gibi likit, krem ya da toz aydınlatıcıları ise yüzünüze gerekli ışıltıyı vermekte kullanabilirsiniz.
En meşhur bronzerları da biliyorsunuz belki ama bilmeyenler için hazır konu başlığı açılmışken sayalım; NARS Laguna, Mac Harmony, The Balm Bahama Mama ilk aklıma gelen, boz kahve renge sahip, turunculuk ve ışıltı içermeyen bronzerlar.

Yuvarlak bir yüze sahip olduğum için, ben kendi yüzümü bu şekilde gölgelendiriyorum. Umarım faydalı bir yazı olmuştur.

Sevgiler,

* Gün içerisinde yayınlayacağım diğer yazımda, bu zemin üzerine yaptığım makyajımı paylaşacağım. :)






23 yorum:

  1. Makyaj yazını merakla bekliyorum. Dün Kardelen'in bloğunu da yazmıştım, bu konuda okuduğum en aydınlatıcı yazı olmuş gerçekten. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makyajlı Haller,
      Çok teşekkür ederim, evet orada da yalnız bırakmadın beni. :)
      Beğendiğine çok sevindim. Makyaj yazım da bir iki saate yayında olacak. :)
      İlgine çok teşekkür ederim.
      Sevgiler,

      Sil
  2. Tannesi'cim, yine bombayı patlatmışsın bence!!! Harika bir yazı olmuş, ellerine sağlık!!!

    Artık herkes bunları yapabilir bence :)) Sevgiler!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başakcım, beğendin mi, çok sevindim! :) Hazırlaması biraz meşakkatliydi ama böyle diyorsun madem, değdi sanırım... :)
      Benden de sevgiler, :)

      Sil
    2. Bildiğin adım adım tutorial yapmışsın, nasıl beğenmem :))

      Sil
    3. Senin bugünkü yazını da şimdi gördüm, bayıldım; tozunu attırmışsın vallahi kontür uygulamasının! :)
      Ben de senin yazını çok beğendim. :)

      Sil
    4. cnm gerçekten emeğin büyük,her zaman beklerim,sonsuz teşekkür ediyorum sana

      Sil
    5. Kardelen, ben teşekkür ederim misafir ettiğin için. Yine gelirim tabii... :)
      Seni de beklerim.

      Sil
  3. eline emeğine sağlık canım, çok faydalı bir yazı olmuş.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemcim teşekkürler. Benden de sevgiler...

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeldacım, teşekkürler. Beğenmene sevindim. :)

      Sil
  5. yelpaze fırçanın markası nedir? nerden aldın? memnunmusun? :):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayse, fircam Laura Mercier. Hediye geldi ve evet coook memnunum. :) Tavsiye de ederim.

      Sil
  6. Guzel yazı olmus, tesekkurler

    YanıtlaSil
  7. bu tam benlik! çok başarılısın bence. tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yanacıklarını da inceltiriz bu teknikle, kii göstermiştim sana bunu. Bu posta baka baka uygula işte. Takıldığın olursa yine tekrarlarız ben gelince... :)
      Teşekkürler. :)

      Sil
  8. evet evet yılbaşı akşamı bu post bakıp yapmayı deneyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce hafta sonu bir dene, yılbaşı gecesi ilk deneme için riskli!
      Hani büyük bir set vermiştim ben, onun koyu kahve olan bir kısmı var allıkların altında, ona ince bir fırçayı hafifçe dokundurup, fırçayı salla fazlalığı at; öyle yap. Sendeki allıklar falan turuncu tonlu biraz... Ya da bir tane turuncu olmayan allığın mı ne vardı senin bronzer niyetine; yanlış hatırlamıyorsam onunla da olur!

      Sil
  9. Çok bilgilendirici olmuş ben daha gölgelendirmeye başlamadım,yüzüm ince uzun zaten diye ama bir deneyeceğim nasıl duracak merak ediyorum:)
    baş ucu postu için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pearl Fairy, çok teşekkürler. Beğenmene çok sevindim.
      Ne güzel ince uzun yüzlüsün, hafifçe aydınlatma ve yanak kontürü yap, kendine fazla iş çıkarma derim. :)

      Sil

Yorumlarınızı heyecanla bekliyorum.