22 Ocak 2013 Salı

Kozmetik Alışverişini Nasıl Yapıyorum?

Herkese merhabalar,

Dün kısa bir ara verdikten bugün yeniden buradayım. Bugün size, yaptığım bir kozmetik alışverişini göstermiyorum. Kozmetik alışverişlerimizi nasıl yaptığımız hakkında konuşmak istiyorum. Siz de deneyimlerinizi yorumlarda paylaşırsanız çok mutlu olurum.

Ben bazen Watsons, Gratis gibi kozmetik marketlerden bazen de semtimdeki parfümerilerden alıyorum. Bazen de buralara gidip gezecek, kasada bekleyecek vaktim yok diyerek, internet üzerinden. Bütün markaları aynı mağazada ya da aynı internet sitesinde bulmak zor tabii... Üstelik denemeden almak istemediklerim oluyor...

Bazen internet sitelerinde kampanyalar görüyorum, ürünler oldukça uygun fiyatlara veya setler halinde çok ekonomik olarak satılıyorlar. Ama özellikle ten ürünleri ve parfüm gibi ürünlerde denemeden internetten sipariş vermek beni ürkütüyor. Bu nedenle ya daha önceden kullandığım ve emin olduğum bir ürünün devamını alıyorum ya da önce gidip mağazalarda ürüne dokunup bakıyorum, mümkünse kendi tenimde deniyorum. Ve eğer mağaza fiyatından daha uygunsa, internet üzerinden almak üzere evin yolunu tutuyorum.

Bazı ürünleri gidip mağazasında deneyemediğim de oluyor... Şehrimizde ya da ülkemizde satılmıyor mesela... Ya da mağazalarda her rengi, her türü stokta bulunmayabiliyor. Ürün denemek istediğinizde, size de isteksiz davranan ve sonra satın almadığınızda size kötü kötü bakan marka çalışanları denk geliyor mu? Ben rastlıyorum ne yazık ki... İşte bu gibi sebeplerle, ürüne gidemediğim durumlarda, yorumlarına ve swatchlarına güvendiğim sitelerden renk ve ürün yorumlarına bakarak alıyorum.

Bazen de online alışveriş sitelerinden ürün almaya kalkıştığımda kargo ücreti belimi bükebiliyor. Ürünün fiyatı uygun olmasına rağmen, kargo ücreti düşünülünce, gidip görerek alırım daha iyi diye düşünebiliyorum. Ben kredi kartı kullanmadığım için kapıda ödeme veya havale/EFT seçeneği sunmayan sitelerden çok sık alışveriş yapamıyorum. Çok avantajlı bir ürün olduğunda annemden rica ediyorum. Evli olduğum için ve annemle ayrı şehirlerde yaşadığımız için bu da çok pratik bir çözüm olmuyor aslında... Buradan sesleniyorum, bütün alışveriş sitelerine, kredi kartı olmayanların da alışveriş yapabileceği sistemler geliştirin lütfeeen! :)

Mesela son zamanlarda (her ne kadar kredi kartı olmayanlara henüz bir çözüm sunmuyor olsalar da) internette ürün ararken sık sık karşıma çıkan bir site var. Ürün yelpazesinin genişliği, fiyatları ve satın alınan her türlü ürüne bedava kargo sunması nedeniyle çok cazip göründü gözüme... Tam fiyatları uygun diye düşünürken, bu siteden alışveriş yapmanın daha güzel bir yolunu keşfettim. Sitedeki uygun fiyatlara ve bedava kargoya ek olarak %10 indirim! http://www.indirimlr.com/satici/miss-pera adresi üzerinden MissPera'ya giriş yaparsanız, size ekstra bir %10 indirim kodu verdiğini göreceksiniz. Bence şahane!

Watsons, Gratis gibi markalar drugstore ürünlere sık sık indirim yaparken high-end markalar pek indirim uygulamıyorlar. High-end ürünleri de indirimli alabileceğiniz bu siteyi kullanarak alışveriş yapan var mı aranızda? Memnun musunuz? Kozmetik alışverişlerinizi başka nerelerden, nasıl yapıyorsunuz? Sadece kozmetik marketlerin indirimlerini değil, alternatif yolları ve kampanyaları da bloglarımızda paylaşalım istiyorum. Objektif görüşlerinizi, yorumlarda paylaşırsanız, hepimiz faydalanmış oluruz, ne dersiniz?

Sevgiler,

16 yorum:

  1. Tannesi'ciğim, ben de benzer şekilde alışveriş yapıyorum... tek farkım, kredi kartımın avantajlarını kullanabilmek!

    MissPera'dan ise 1 yılı aşkındır alışveriş yapıyorum. Tüm alışverişlerim son derece hızlı ve sorunsuz ulaştı elime. Ürün fiyatlarının uygunluğu, arada yağtıkları ek indirim sürprizleri, taksit imkanları, bedava kargosu... herşeyi çok başarılı bu sitenin! Yaşadığım tek olumsuz durum, hediye olarak gönderidkleri ve tarihi 5 yıl kadar geçmiş göz roll-onuydu. O durumda yazıştığımızda da, bana telafi için %15'lik bir indirim kuponu sundular.

    İndirimlr üzerinden girildiğinde %10 ekstra indirimi bilmiyordum yalnız, tırınırııııım, hemen girsem mi ne? :))

    Sevgiler!!! Başak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak'cığım, kredi kartı hem avantaj, hem başa bela! :D Ama kozmetik ürünlere bakarken ekran başında, ne tür bir bela olduğu çıkıveriyor benim de aklımdan! :)
      Bazı siteler, göründükleri kadar iyi olmayabiliyorlar, MissPera'da böyle bir sıkıntı olmamasına çok sevindim. Müşterisiyle ilgilenen ve hata yapsa bile, telafi yoluna giden firmalara/markalara bayılıyorum!

      Evet benim de en çok bu ekstra indirim çekti dikkatimi! Keşke her türlü site bünyelerinde olsa ve her üründe her kampanyaya ek olarak, bir %10 indirim daha alabilsek. :D Hep daha çok, hep daha çok indirim istiyoruuuzzzz! :D

      Benden de sevgiler... :)

      Sil
  2. Ben de missperadan alışveriş yapıyorum, higend ürünler daha uyguna satılıyor. Ama her zaman ekstra inidirim bizim için candır:) Fazla indirim göz çıkarmaz diyorum ve bir dahaki alışverişimde indirimlerden gireyim bari:) ve ürün alacağım zaman genelde ilk missperanın fiyatlarına bakıyorum zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci, MissPera'nın fiyatlarının bu kadar da iyi olduğunu bilmiyordum, söylediğin çok iyi oldu. Ekstra indirim, bence de candır! :) Yarın da fondötenlerde ekstra %10 indirim varmış MissPera'da! :) Fondöten canavarına haber vereyim dedim. :)
      indirimlr.com'un indirimi de eklenince yeme de yanında yat! :)

      Sil
  3. Merhaba

    Ben genelde gidip almayı tercih ediyorum. Çünkü gerçekten oturduğumuz yer açısından şanslıyız. Kozzy, Optimum, Carrefour, Palladium. Tam ortalarındayız :) Onun dışında aslında ben bloglardan da epey alışveriş yapıyorum.
    Onun dışında semtimizdeki parfümeriler demişsiniz ama yakınlarda hiç var mı? Böyle Catherine Arley, Gabrini falan satan? Çok merak ediyorum o iki markayı ama henüz denk gelemedim.
    Çok faydalı bir yazı olmuş, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Irmak, evet! Gerçekten şanslı bir bölgede oturuyoruz alışveriş açısından. Aaa blog alışverişleri de bir diğer kanal tabii, nasıl memnun musun?
      Semtimizdeki parfümeriler derken, aslında İstanbul'da oturmayanları sıkmamak adına direkt lokasyon vermedim, semt parfümerileri demek istemiştim. Üsküdar'daki bir parfümeri deposu (Uzay), Kadıköy meydanda ve ara sokaklarda olanlar ve Eminönü'ndeki toptancılardan alışveriş yapıyorum. Buralarda çok dğeişik ürünler oluyor. Catherine Arley, Elite, China Glaze gibi markaları buralardan buluyorum. Hem de kocaman standlarıyla! :) Bu yaz, Eminönü'ndeki kozmetikçiden, Demert oje kurutucu sprey bulup aldım. Bence bu işi en iyi yapan sprey o! Ve çok da uygun bir fiyata! Ülkemizde başka yerde satıldığını hiç görmedim, duymadım. :) Böyle mağazaları vesiteleri keşfetmek ve paylaşmak lazım. :)

      Beğenmene ve yorumunu paylaşmana çok sevindim. Ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. Evet şimdiye kadar blog alışverişlerinde memnun kalmadığım hiç olmadı. Ki bence online sitelerden daha güvenli. Az da olsa tanıdığın-bildiğin insanlar oluyor ve daha rahat.
    Kadıköy'e gitmek lazım en kısa zamanda. Ben Eminönü'ne gitmeyeli o kadar uzun zaman oldu ki, gitmek istiyorum ama hiç fırsatım olmadı. Üsküdar hakkında da pek bir bilgim yok ama önümüz tatil, bir keşfe çıksam iyi olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog satışlarında benim da bazen gözümün kaldıkları oluyor. Uzuuun bir zaman önce, NYX kaş kitimi almıştım blog satışından. O zaman burada satılmıyordu NYX. ben de memnun kaldım.
      Ama bu dediğim parfümerileri tatilde bir ziyaret et, çok güzel şeyler bulabilirsin; dikkat! :)

      Sil
  5. Tannesicim merhaba,ben de senin gibi kredi kartı kullanmayanlardanım,genelde alışverişlerimi görerek nakit olarak yapıyorum eğer alışveriş sitelerinde cazip birşeylere rastlarsam da ailemden ki genelde annemin kredi kartını alarak yapıyorum,genelde borçlarımı geri ödüyorum kendisine(Sevilden aralıkta aldığım Clinique fondötenin borcunu hala ödemediğimi şimdi hatırladım).
    Genelde alışverişlerimde indirimleri beklerim,lap diye alışveriş yapmam, bir şey almadan önce en az 2 kere mağazaya gider denerim bakarım,öylesine alışveriş yapmamaya çalışırım,ben kozmetiğe,parfüme ve cilt ve vücut bakımına komple meraklı olduğum için her zaman wishlistimde birşeyler bulunur.
    Kozmetik:Çeşitli markalardan alıyorum,Sevilden de alırım Flormardan da,Mac genelde favorim ama must have markam hiçbiri değil.
    Cilt Bakımı:Eczane ürünleri(Bioderma,La Roche,Dermalogica ve ara sıra Yves Rocher)
    Vücut Bakımı:The Body Shop duş jelleri ve body butterlarını mağazasından alırım ve şimdiye kadar hiç normal fiyattan almadım hep indirimleri beklerim.
    Parfüm:Missperadan birkaç parfüm aldım,ama genelde iş yerime çok yakın tester parfümcü var,ordan alıyorum,yani kimse kusura bakmasın ama bir şişe Chanel'e 340 tl vermem veremem,onun yerine sokak hayvanlarına kaç kilo mama alınır,neler yapılır.
    Sana kredi kartsız alışveriş konusunda katılıyorum,kapıda ödemeli daha çok site olmalı,ama çok nadir oluyorlar genelde.
    Bu arada indirimlr sitesini çok merak ettim,lafı daha çok uzatıp bu yorumumu daha da sıkıcı bir hale getirirdim fakat müsadenle bu siteye ışınlanmam lazım,çok öperim Tannesicim bu arada,görüşmek üzere,Başak xoxo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başakcım, hiç sıkılmadım yorumundan, zevkle okudum.
      Ben de pahalı ürünleri öyle lap diyealıp çıkamam. Sadece kozmetikte değil, diğer ürünlerde de bu böyle! Ama senin gibi mağazaya 2 kez gidip bakmıyor olabilirim. Ben daha çok internetten araştırıp, öğrenip, gidip bakınca da beğeniyorsam alıyorum. :)
      Ben de fiyat skalası beni biraz zorlayan ama sevdiğim markaların ürünlerini, indirimleri kollayarak alıyorum.

      indirimlr.com'un bu esktra %10 indirimini de çok güzel buldum, sen de bak mutlaka. Yarın sabah saat 10'a kadar fondötenlerde hem indirim hem de ek %10 daha indirim varmış. ayy, hepsini almak istiyorum! :)

      Sil
  6. meraba canım ben de senin gibi kozmetik ürünlerini deneyip hatta tabiri tam yerinde olarak mıncıklayıp almayı seviyorum ve ürünü beğenmeyip almazsam da bana uyuz uyuz bakan satış görevlilerine çookk uyuz oluyorum.. misspera bildiğim kadarıyla güvenilir internet alışverişi çok yapmama rağmen buradan daha birşey almış değilim hayrettt..ama söylediğin yöntemi de beğendim eğer yaparsam o site üzerinden girer yaparım.. aslında şu bioderma sebiumlardan da istyorum bu aralar.. iyi bir fırsat olabilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dior fırçayı pahalı bulduğunu, almayacağını söylediğinde karşılaştığın muameleyi anımsıyorum. :(
      Hem MissPera, hem indirimlr.com işbirliği bence biz kozmetik sevdalılarına yaramış, süper olmuş. Ben de ilk fırsatta oradan almayı düşünüyorum.
      sen söyleyince fark ettim, cilt bakımı bölümüne fazla bakmadığımı... Heme oraya da bakayım ne var ne yok. :)

      Sil
  7. Ben de Gratis ya da Watsons'tan, olmadı yerel mağazalardan yapıyorum alışverişimi. Eğer burada bulamadığım bir şeyse internet ve alışveriş sitelerini kullanıyorum Tannesi'cim. En son Bourjois fondöten aldım Limango'dan. Çok memnun kaldım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa, evet! Bir de fırsat siteleri var. Güle güle kullan, çok güzel bir fondöten. Stoklu alsaydın keşke fondöteni, artık gelmeyecekmiş ya! :(((

      Sil
  8. Bir de Elca var :) Istanbul icin gecerli tabii. Mac'in digru durust birseyine rastlamadim hic ama estee lauder, clinique ve bobbi brown icin hic fena degil. 80 tl lik bb creamy concealer'i 20 tlye almistim bir seferinde :)

    YanıtlaSil
  9. Makyajlı Anne, şimdi sen söyleyince fark ettim; Elca2ya ek olarak Mac, Nars, Sephora gibi marka mağazalarını yazmamışım... :)
    BB Cream'i çok iyi bir fiyata almışsın gerçekten. Aynı gruba ait markaları almak için Elca iyi bir seçenek gerçekten. Ama senin de söylediğin gibi, her istediğinde istediğin ürünü bulamamak ve fiyatlara kanıp, ihtiyaç dışı alışveriş yapmak söz konusu... :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı heyecanla bekliyorum.