12 Şubat 2013 Salı

Bourjois Healthy Mix Fondöten

Günün ikinci yazısından herkese merhaba,

Hakkında çok konuşulan, çok beğenilen bir fondöten hakkında yazacağım bugün... Bu fondöteni ben de çok merak ediyor, denemek istiyordum. İnci bana denemem için bir miktar verecekti ama sağolsun görüştüğümüz gün toptan bana verdi fondöteni. :) Çok teşekkür ederim İnciciğim:)

Bourjois Healthy Mix Foundation_No 53

Bendeki 53 numaralı rengi. Bana bir tık kadar koyu... Fotoğraflarda birebir olmuş gibi görünse de çene hizamda fark oluşuyor uyguladığımda. Yazısını yazmak için 3-4 kez kullamayı bekledim. Bourjois Healthy Mix fondöten, semi matte, yani yarı mat. Mat kelimesi aklınızı karıştırmasın, doğal duruşlu bir fondöten. Yani ne çok pudralı gibi mat, ne de glowy (ışıltılı-ıslak görünümlü ) fondötenler gibi parlak; kendi teniniz gibi duruyor. 

Bourjois Healthy Mix Foundation_No 53
Ben 53 numaralı renginin, benim tenim için biraz fazla bej-grimsi olduğunu düşünüyorum. Kapatıcılığı orta, BB kremlerden Missha'ya benziyor en çok. Missha da bej-gri alt tonlu olmasına rağmen, rengi kısa sürede tenimle bütünleşiyor. Bu fondötende sürdüğüm andaki renk ne ise, hep öyle kalıyor yüzümde. Kalıcılığı tatmin edici. Yüzünüzde yok gibi durması, kendi teninizmiş gibi bir hava vermesi en önemli artısı bence! 

Bourjois Healthy Mix Foundation_No 53 Öncesi ve Sonrası

Bourjois Healthy Mix Foundation_No 53 Öncesi ve Sonrası

Yalnız 53 numaranın tonundan mı, bendeki duruşundan mı bilinmez, biraz soluk gösteriyor insanı... BB kremleri, renkli kozmetik ile dekoratif makyaj yapmadan da kullanabilirken; bu fondöten üstüne mutlaka renk uygulaması istiyor, yoksa hasta, solgun, üzgün görünüyorsunuz. Daha başka nasıl tarif etsem bilemedim. Bugüne dek denediklerim arasında, belki de en doğal duran fondöten bu ama doğal duruşum daha lekeli olmasına rağmen daha canlı sanki!

Bir çok açıdan beğenmekle birlikte (orta kapatıcılığa rağmen hafifliği, doğal duruşu ve kalıcılığı) yukarıda saydığım nedenlerden dolayı da rüyalarımın fondöteni ol-a-madı. Yine de çok önyargılı olmak istemiyorum ve 52 numarasını da deneme şansı bulabilirsem, nihai kararımı ondan sonra vermek istiyorum. Çünkü yazımı yayınlamadan önce bir kez daha okuduğumda bahsettiğim şikayetlerimin genel olarak renkle alakalı noktalar olduğunu fark ettim.

Bahsettiğim noktalarda, benim gibi düşünenler var mı aranızda? Yoksa herkes için sahiden kusursuz fondöten mi bu? Görüşlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

Sevgiler,

21 yorum:

  1. Ben hiç fondoten kullanamıyorum canım çok ağır geliyor. Kullansaydım kesin denerdim genelde çok seviliyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeldacım, oldukça hafif bir fondöten; yüksek kapatıcılığa ihtiyacın yoksa deneyebilirsin fondöten kullanmak istersen... :)

      Sil
  2. Aynısını severek kullanıyorum. Bendeki de 53 numara ve senin gibi çok hafif koyu geliyor. Ama dert etmiyorum.. Çok hafif olmasına rağmen yapısına, kokusuna bayılıyorum. Zaten çok çabuk bitecek gibi duruyor ambalajında :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kybele Renkleri, evet biraz bereketsiz bir ürün! Her kullanımda, şeffaf haznenin yukarı çıktığını görebiliyorsun. :)
      53 numara NC 30-35'lere uygun bence...

      Sil
  3. ben 51 numarasını kullanıyorum.dedigin gibi gri ve soluk bir duruşu var yüzü renklendirmek şart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa, benim kullandığım renkten değilmiş yani?! o.O Hay Allah üzüldüm şimdi! :(

      Sil
  4. hatta başka bir fondötenimle karıştırarak kullanıyorum bu yüzden (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de deneyeyim bari karıştırıp kullanmayı...
      Teşekkürler.

      Sil
  5. mağazalardaki deneyimlerimden 52 numara bana da en uygunu olacak ama bunun da duruşunu beğendim.. kapatıcılığı da oldukça iyi geldi bana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapatıcılığa ortaya yakın Audrey, kapatıcılığı arttırmak için kat kat uygulandığından maske etkisi yaratmıyor ama daha glowy olmaya başlıyor. 52 numaranın NC 20-25'lere uygun olacağını düşünüyorum.

      Sil
  6. bende 51 nosu var en açık rengi güya ama bana da 1 tık koyu. ve bu fondöten kuru bölgeleri çok belli ediyor, yabancı forumlarda da böyle söylenmiş. çok iyi nemlendirmiyor yani... ama kullanılabilir yine de ancak açık renk değil işte, türkiyedeki herkesi esmer mi sanıyorlar anlamadım ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maat, 51 numarası açık renk ciltlere uygun gibi görünüyordu internette gördüğüm swatchlarda... Sanırım yoğun bej tonlu olması onun böyle biraz koyu durmasına sebep oluyor... Ama kimbilir, bu doğal duruşunun sırrı da belki bu bej tonudur...
      Evet ben de sinir oluyorum bir çok markanın açık renk ürünlerini ülkemizde satışa çıkarmamasına!!! :/
      Benim cildim kuru/karma ama kuru bölgelerde herhangi bir sorun yaşatmadı bana.

      Sil
  7. neden bu kadar çok beğeniliyor merak ediyordum iyi oldu yazdığın :) bence kapatıcılığı gayet iyi..böyle doğal fondötenleri daha çok beğeniyorum, maske gibi durmuyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım sendeki Clinique fondöten de benzer bir duruşa sahip Nilgün. Senin cildin sorunsuz olduğu için, sana daha çok yakışıyor bu tür ürünler. Baksana benim lekelerim var; doğal duruyor ama tam örtmüyor... :/

      Sil
    2. ne demezsin :) lekeler bende de var,serumlarla falan hafiflettim biraz ama yazın iyice çıkıyor, artık mecburen sevmeye başladım onları fazla uğraşmıyorum kapatmak için :)

      Sil
  8. Nc 35 numaralı fondöteni kullanıyorum normalde ama onunda rengim olduğunu düşünmüyorum :( artık fondöten bile alamıyorum rengimi bilemediğim, bulamadığım için

    Bugün de bu fondötene baktım ama 51 ve 52 numarası kalmamıştı. Bende almadım nedense yorumlarınızı okuduktan sonra da hiç alasım gelmedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, Mac'in iki farklı fondöten türü arasında bile renkler tutmuyor. NC 35 birinde açık bej iken, diğerinde turuncuya bakan sarı olabiliyor. :)Ben de rengimi bilmiyorum artık!
      Demek ki beklentilerimiz benziyor. Almadan okumuş olmana sevindim.
      Benim cildim çok kusursuz olmadığından, çok da doğal duruş istemiyormuşum onu anladım. Biraz lekeleri örtsün, biraz canlandırıp aydınlatsın falan istiyorum ben. :)

      Sil
  9. ben de bloglarda çok övülünce boynerde gidip denedim, beni rahatsız eden şey kokusu oldu. yani fondöten kesinlikle kişisel bir ürün, birinin beğendiği başka birine gitmeyebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didem, kokusu çiçekli meyveli gibi gelmedi bana. Hani eskiden fondötenlerde bir koku olurdu ya, yoğun bir fondöten kokusu, aynen öyle kokuyor. Beni rahatsız etmedi ama sen yazınca, gidip içeri kokladım bir daha ve kokuyu en iyi böyle tarif edebiliyorum. Nostaljik fondöten kokusu. :)

      Sil
  10. Ben bourjoisin bio pudrasini kullanıyorum mükemmel cok sorunlu cildim yok nemledirici ustune pudrasini sürünce bile kapaticilik sağlıyor onuda denemelisin kesinlikle memnun kalacağından eminim bende bu fondotenden almak istiyordum watsons da elime sürdüm birde bb kremini bb krem daha kapatici geldi elimi yıkamama rağmen fondöten gecti o geçmedi numaralarını hatırlamıyorum ama light di sanırım bb kremi de guzel diyebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Palatosun, genellikle kapatıcı özelliği olmayan sabitleme pudrası kullanıyorum. Bourjois'nın pudrasına denk gelirsem bakacağım. :)Ama bb kremini merak ettim cidden, ilk fırsatta bakayım. :)
      Teşekkürler öneriler için. :)

      Sil

Yorumlarınızı heyecanla bekliyorum.