10 Şubat 2013 Pazar

Siyah Saç Boyama: Wella Koleston 3/0 Koyu Kahve

*Dikkat bol fotoğraf içerir!

Yeniden çalışkan bir blogger olmaya başladım. :) Günün ikinci yazısında sizlere saç boyama maceramdan bahsedeceğim...

Doğuştan simsiyah saçlara sahibim, öyle ki 32 yaşıma kadar saçlarımı hiç boyamadım ve sürekli saç boyamın rengi hakkında sorulara muhatap oldum. :) Aşağıda boya öncesi, sadece bir tel beyaz saçımın olduğu günlere ait bir fotoyu görüyorsunuz...

Boyama Öncesi Doğal Saç Rengim
32 yaşımda artık çoğalan beyazlarıma dayanamadım ve gidip birden bire önce fındık kabuğu, sonra da sarının tonlarını denedim. :D 6-7 ay kadar değişik renkler denedikten sonra, bir günde doğal saç rengime geri döndüm. Beyazlarım çoğalana kadar da daha açık başka bir renk denemeyi düşünmüyorum. Zaten şu anda da 3-4 ayda bir kez boyuyorum.

Wella Koleston 3/0 Koyu Kahve Saç Boyası

Wella Koleston 3/0 Koyu Kahve Saç Boyası

Siyah saçlıların genel sorunu, saçlarını daha açık bir renge boyatmak için çok fazla kimyasal açıcıya maruz kalıp, saç kalitelerini kaybetmeleri, dipleri azıcık çıktığında bile felaket görünmesi veya kendi renklerine boyadıklarında çok siyah, plastik bebek saçı gibi görünen ve bir km. uzaklıktan ben boyayım diye bağıran saçlarla yaşamaya çalışmaktır.

Ben ne Gülistan saçı, ne de plastik bebek saçı istemediğim için orta bir yol buldum! Çeşitli markalar denedim ama en son Wella Koleston 3/0 renginde karar kıldım. Bu boya, sadece boyadığınız gün duşta akıyor, sonra bir daha asla akmıyor, rengi solmuyor, beyazları iyi kapatıyor (ki çok inatçı beyazlara sahibim) ve saçımı kendi siyah rengine boyuyor. Işık vurduğunda saçlarım boyalı siyahlar gibi siyah değil, doğal saçlar gibi koyu kahverengi (ama çok koyu bir kahverengi) görünüyor. Yıkadıktan sonra kafam boya kokmuyor ve saçlarım hiç yıpranmıyor. üstelik de çok ekonomik! Ben bir boyadan daha başka hiç bir şey beklemiyorum. Hayallerimin boyası budur benim için! 

Öncesi ve sonrası fotolara bakalım mı? :)

*Boyama öncesi fotolarda saçlarımı bilinçli olarak kirliyken boyadığım için, görüntüden dolayı kusura bakmayınız.

Wella Koleston 3/0 Koyu Kahve Saç Boyası Öncesi ve Sonrası

Wella Koleston 3/0 Koyu Kahve Saç Boyası Öncesi ve Sonrası

Wella Koleston 3/0 Koyu Kahve Saç Boyası Öncesi ve Sonrası

Wella Koleston 3/0 Koyu Kahve Saç Boyası Öncesi ve Sonrası

Wella Koleston 3/0 Koyu Kahve Saç Boyası Sonuç

Wella Koleston 3/0 Koyu Kahve Saç Boyası Sonuç

Wella Koleston 3/0 Koyu Kahve Saç Boyası Sonuç
Umarım saç rengi bana benzeyen veya saçını koyu renk/siyah boyamak isteyenlere açıklayıcı olmuştur bu yazım. Sorularınız olursa çekinmeden sorabilirsiniz.

İyi Pazarlar! <3

*Bu yazı Güzellik Gerçekleri'nin isteği üzerine yazılmıştır... Gecikmeden dolayı özür dilerim.

31 yorum:

  1. waaauuuuwwwww diyorum başka bişi demiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. makyajlı kareler, sen de mi bu rengi seviyorsun yoksa? Rengi mi beğendin, boyayı mı? :)

      Sil
  2. canım gerçekten renk çok güzel duruyor. benim saçım da katran karasıydı ve şu anda kendinden doğal meçli olma yolunda..
    ben de 2 seferdir organik boya ile boyadım ama beyazlarımı kapatamadım hemen çıkıyor beyazlar.. kara kar düşünüyorum ne yapayım diye.. kolestonu denesem mi ne dersin..=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil, benim saçımın beyazı çok inatçı. Gümüşi beyaz deniyormuş; işte ondan! Bugüne kadar hiç bir boya beyazlarımı tam olarak kapatamadı. Ama Koleston'da hiç beyaz saçım kalmıyor. Haftalar sonra, beyazların renginde, ancak aynada yakından baktığım görebileceğim bir açılma oluyor. Açıkçası onu da hiç umursamıyorum çünkü kötü durmuyor. Öyle kızıl kızıl bir açılma değil. Diğerleri siyahsa, beyaz olanlar koyu kahve oluyor. Bence denemelisin. Ve hiç zarar vermiyor saçıma biliyor musun? :)

      Sil
    2. canım bilgilendirmene sevindim. ben de koleston mu, garnier mi,loreal mi ya da organik mi karar verememiştim..çünkü cidden saçlarımım dipleri ve şakaklarım çook beyaz ve iki gün içinde renkleri açılıyor..koleston alıp denemeyi düşünüyorum. öncesi ve sonrası postunu da yapacağım muhakkak.. öpüyorum..

      Sil
    3. Verdiğim bilgilerin işine yaramasına çok sevindim Serpil! Umarım deneyince de memnun kalırsın. Benim beyazlarım çok inatçı ama bölgesel olarak bembeyaz diyebileceğim şekilde değiller; fotolarda da görüyorsun zaten. Umarım bembeyaz duran bölgelerde de iyi sonuç verir.
      Sevgiler, :)

      Sil
  3. Tannesi beni kırmayıp böyle güzel bir yazı yayınladığın için çok teşekkür ediyorum :) Saçlarının rengini ne kadar beğendiğimi zaten daha öncede söylemiştim yine söylüyorum. :)) Benim de görünür şekilde beyazlarım var en son koleston çikolata kahve yaptım rengi güzel oldu ama beyazların rengi yine birkaç ton daha açık kaldı. Bir 20 gün sonra yeniden boyayacam dipleri malum beyazlar hızla işgal ediyor :)) Birde benim saçlarım kalın telli bir kez boya yapsam 20 dk. dan az bekletsem bile saçlarım fazla yıpranıyor. Normalde boyadan önce çok güçlüydü saçımın krıldığını bile hatırlamam ama boyadan sonra yer yer kopuyor. Sen ne tavsiye edersin bu konuda... Tekrardan çoook teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzellik Gerçekleri, rica ederim. Ayrıca güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.
      Saçlarının orijinal rengi ne renk?
      Kahve tonları, benim saçımda beyazları tam olarak kapatmıyor. Aktığı zaman da böyle kızıl kahve açık bir renk oluyorlar. Dipten de beyazlı siyahlı kendi saçı uzamaya başlayınca, boz bulanık bir şey oluyor. Ama bu renk, kapatmada çok başarılı bence. Eğer tenine çok koyu kaçmazsa dene derim.
      Ben bu boyayı 35 dk beklettim kafamda. Benim saçlarım orta-kalın tel arası. Diğer boyalar gibi hırpalamıyor. Hiç krem kullanmadan rahatlıkla yıkayabiliyor ve ardından zorlanmadan tarayabiliyorum saçımı. :)
      Bu renk ya da başka renk bir Koleston deneyebilirsin. babamın firması değil ama ben çok memnun kaldım her açıdan. :)
      Sevgiler,

      Sil
    2. Saçımın doğal rengi siyah, evet koyu kahve felan değil bildiğimiz siyah. Çocukken beni görenler saçlarımı boya zannediyormuş. Ben Voila, Palette, Koleston vs. her markayı denedim ama ister istemez bu kadar kalın telli saçlar hırpalanıyor. Ama aynısını kardeşim yapında -o da koleston kzıl kullandı hatta- 6 kez 10 a gün arayla boyadı saçları bana mısın demedi. Bir kez kınay yapıp üstüne boyasam nasıl olur diye düşünüyorum :))

      Sil
    3. Sen de bendensin, anladım! :)
      Kına yapma derim ben, saçı çok matlaştırıyor, üstüne boya da tutmuyor. başta besleyip, parlatıyormuş gibi oluyor ama sonra ı-ıh! Bence direkt boya bu koyu kahveye. Beğeneceksin bence. Ben çok memnunum.

      Sil
  4. ben de yıllardır koleston 3.0 kullanıyorum ama senin kadar memnun değilim tannesi :( boyadıktan haftalar sonra bile saçımdan boya akıyor inanamazsın.1 bilemedin 2 hafta sonra hemen diplerim yani beyazlarım çıkıyor ortaya çok sinirlerim bozuluyor...herkes yıllardır bu rengi ve markayı kullandığından saçın artık boya tutmuyor diye aklıma pek de yatmayan bir yorum yapıyor ama ne derece doğru bilmem :/ sen ne dersin tannesi?

    YanıtlaSil
  5. G. çok üzüldüm bu yaşadığına. Belli bir süre sonra ben de mi yeni bir boya aramak zorunda kalacağım yani?
    Aklıma şunlar geldi. Saçının uzunluğunu bilmiyorum ama her seferinde saçın tümünü boyamasan? Saç, boyaya doğduğu için akma yapıyor olabilir. Ben ilk duştan çıkarken bile tertemiz akan suyu görüp, öyle çıkıyorum. :)

    Önce dipleri boyasan, boyanın çoğunu dipte bekletsen? Boyanın hepsini bitirmesen? Sonra da sadece saçını tarayarak, uçları boyamış olsan? akıma bunlar geldi. Belki sen de denemişsindir ama... :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok darallardayım tannesi sorma :/ saçlarımın boyu çok uzun değil omuzlarımda diyebilirim ve sürekli dip boyası yaparım ki zavallı saçlarım yıpranmasın-liseden beri boyuyadığım için- yani akan boya boydan değil dipten bundan eminim.annem çok sık yıkıyosun heralde akacak diyor ama haftada 2-3 yıkama çok mu? :/ geçen hafta cuma günü boyadım saçlarımı ve bugun farkettim diplerim belirmiş :/ yapmadığım şey kalmadı boya süresini uzatmak için :/ şampuan markamı bile değiştirdim çoğu kez çaresizlikten...sanırım en sonunda sarı saçlara merhaba diyeceğim :/

      Sil
    2. Hay allah yaaa! Arada başka boya dene istersen. Bir alışma durumu varsa, belki geçer. Garnier yeşil minik kutuda olan 3/o kakao kahve midir nedir, işte onun da rengi aynen böyle. O bende çok akıyor ama rengi aynı olduğu için dene derim. Bu arada ben Elseve boyalı saçlar için kırmızı ambalajlı şampuanı kullanıyorum, çok memnunum. Denemediysen, onu da bir dene istersen...
      Bizim koyu saçları açmak için çok açıcı lazım. O da saçları kazma gibi yapıyor. Daha su değer değmez, saçlar yapağı gibi oluyor, yıkarken bile tiksiniyorum saçlarımdan! Yapmaaaa, demek istiyorum! :D

      Sil
    3. Şu Garnier'i denememiştim açıkcası bi deneyeyim...elseve'i denemiştim ama ona bir şans daha vereyim bakalım iyi bir ikili olacaklar mı? ;)

      Sil
    4. Kendi kullandıklarım bunlar... Çivi çiviyi söker derler. Akan boya, derdine derman olur belki... :D Şampuanı sadece son yıkamada kullanıyorum. Bir tek onunla yıkayınca saçımı döküyor ve yağlandırıyor benim. Saç kremi niyetine son yıkamayı onunla yapıyorum. :)
      Denersen sonucu yaz bana, olur mu? :)

      Sil
    5. tabiki de yazarım ^.^ tavsiyeler için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. tannesi ruhuma tercüman oldun. Kendi saç hikayemi okumuş gibi oldum yazını okuyunca. bende seninle aynı tecrübelere sahibim ve sonunda geldiğimiz nokta aynı. koleston 3.0 :)) kesinlikle bende çok memnun kaldım. bu kadar koyu bir rengin akmaması mucize :) bende artık boyamı değiştirmeyi düşünmüyorum :))
    sevgiler...


    www.buneguzellik.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa, Özlem gerçekten miii? :) Çok hoş bir tesadüf olmuş bu! Ben de çok memnunum boyadan. Umarım memnun kalmaya devam ederiz. Baksana, G. uzun süreli kullanımdan sonra akma sorunu yaşamaya başlamış. :/

      Sil
    2. bu arada belirtmeyi unutmuşum canım ben köpük boyasını alıyorum. köpüğün uygulaması çok rahat geliyor bana elde ettiğimiz sonuç aynı :)

      Sil
    3. Aslında bir kez köpük olanını da kullandım ama fındık kabuğu rengiydi. ve beyazlarımı kapatmakta çok yeterli olmamıştı. Koyu renginde de denemek lazım... :)

      Sil
  7. Bende koleston fındık kabuğu kullanıyorum yıllardır.Kolestonun diğer boyalarıyla bile bu profesyonel boyalardan aldığım renk verme ve beyaz kapama sonucunu alamadım.

    YanıtlaSil
  8. Makyaj Kelebeği, bu serinin diğer renkleri de başarılı desene! :)
    Tüp boya, kesinlikle diğer hazır karışımlardan daha başarılı sonuç veriyor. :)

    YanıtlaSil
  9. Kapatıcılığı kesinlikle süper :) oh sen de çok güzelsi maşallah :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süslü Günlüğüm, ben de en çok kapatıcılığından memnunum. :)
      Çok teşekkür ederim ama gençlik fotoğrafım sayılır o benim! 9 yıl öncesine, 25 yaşıma ait bir foto o! :)

      Sil
  10. canım benimm saç rengin çok yakışmış güle güle kullan ayrıca beyazları bu kadar güzel kapatması da ayrıca hoşuma gitti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim teşekkürler. Evet farklı renkleri denemektense, ilk yaratıldığım renk en iyisidir diyerek özüme geri döndüm. :)
      Hele de benim inatçı beyazlarımı kapatması bence şahane! :)

      Sil
  11. Ben de garnier kulllanıyorum ama bu koleston da aklımı çelmedi değil. aynı tonu yakalarsam bir deneyeyim :)
    Saçlarında pırıl pırıl olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdacım, renkleri epey çeşitli, karıştırmaya da müsait, bir bak istersen.
      Güzel parlaklık veriyor ya da saçın parlaklığını almıyor diyeyim. Çok teşekkür ederim. :)
      Öpüyorum.

      Sil
  12. Bugün gidip aldımmm :)))) Denemek için bsabırsızlanıyorum :))) Çok teşekkürler Tannesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaaa, süpeeeerrrr! Çok heyecanlandım, sonucu merak ediyorum. Rica ederim canım. :)

      Sil

Yorumlarınızı heyecanla bekliyorum.